8. разред, Општинско 2014, 4. задатак

Задатак и званично решење комисије можете учитати овде.

Текст задатка је веома збуњујући, a посебно реченица: У ком смеру и којом брзином у односу на дечака би требало да се креће аутомобил, да би фреквенција звука сирене аутомобила коју дечак региструје била једнака фреквенција трамваја? Нејасно је шта значи фреквенција трамваја. Звук може имати фреквенцију, а не трамвај. Није јасно да ли се зато мисли на фреквенцију звука коју емитује трамвај или фреквенцију звучног таласа емитованог од трамваја коју дечак региструје. На основу званичног решења се може видети да се мислило на ово друго.

Да би се добило званично решење комисије потребно је наведену реченицу изменити у: У ком смеру и којом брзином у односу на дечака би требало да се креће аутомобил, да би фреквенције звука који дечак региструје од звучног таласа који емитује сирена аутомобила и од звучног таласа који емитује трамвај биле једнаке?

Овај унос је објављен под Некатегоризовано. Забележите сталну везу.

Затворено за коментаре.